Hej igen bloggen.

Det var längesen vi hördes nu, jag har nämligen inte haft något vättigt att skriva. På dagens intranät är det inte längre intressant med lyckliga och välmående människor och senaste tiden har varit fett bra. MEN! Så såg jag filmen ”zeitgeist” om konspirationer och annat crap som inte kunde spela mindre roll för mitt liv i det skånska ghettot. Filmen fick mig dock att fundera på andra vardags konspirationer speciellt den om:

John Paul Larkin

En konspiration som av många är okänd men satt djupa ärr i många 80-talister. Jag må vara en av dem. John Paul Larkin också känd som Scatman John. Om vi börjar med att titta på låttexten från Scatmans world.

 

I'm calling out from Scatland

I'm calling out from Scatman's world.

If you wanna break free you better listen to me.

You got to learn how to see in your fantasy.

 

 

Everybody's talkin' something very shockin' just to

Keep on blockin' what they're feelin' inside but

Listen to me brother, you just keep on walkin' 'cause

You and me and sister ain't got nothin' to hide.

Scatman, fat man, black and white and brown man

Tell me 'bout the colour of your soul.

If part of your solution isn't ending the pollution

Then I don't want to hear your stories told.

I want to welcome you to Scatman's world

 

Till syns verkar den helt oskyldig och kär, MEN ICKE! För oss lite mer belästa är scat en typ av sex, bajs och kiss sex that is. Om du nu läser texten igen samtidigt som om du har denna bilden i tankarna:

 man

Inte lika oskyldigt va? Scatman är med andra ord en djupt sjuk man som gillar bajs i munnen. Han har dessutom påverkat samtliga svenska barn födda mellan 1983 och 1987. Kanske är det så att 1985 har tagit mest stryk eller som vi brukar säga, ”mest bajs”.  Chansen är att om inte scatman varit en sådan hitt och fått sina låtar spelade på ”jabbadabba dans 3” och ”Absolute Music 12” hade vi aldrig använt uttryck som skit och ”nu ska jag bajsa”


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag visste om att "2 girls 1 cup" var din favorit film!

2009-01-06 @ 21:58:53
URL: http://sussiie.blogg.se/
Postat av: Su

2009-01-06 @ 21:59:19
URL: http://s
Postat av: Danne

Har din blogg avlidit nu igen eller?

2009-01-29 @ 01:26:29
URL: http://rappareisamverkan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0